بعد از ثبت سفارش، مراحل پردازش و بسته بندی انجام و سپس سفارش شما تحویل پست می شود.

بعد از تحویل بسته به پست، وضعیت سفارش بروز رسانی و کد عددی 24 رقمی به عنوان شناسه مرسوله همراه با آدرس وب سایت پست به آدرس ایمیل و شماره همراه اعلامی شما ارسال می شود.

- آدرس رهگیری مرسولات پستی: https://tracking.post.ir

1- برای پیگیری سفارش، ابتدا وارد آدرس فوق شده و بعد از مشاهده صفحه زیر، کد دریافتی را در محل مشخص شده وارد نموده کلید Enter یا دکمه زره بین نارنجی رنگ را بزنید:



2- چند لحظه ای صبر کنید تا سامانه وضعیت بسته ارسالی را رهگیری و برای شما نمایش دهد. مشابه عکس زیر:

3- در صورتی که بسته در مقصد دریافت نشده باشد شما تنها بلوک قرمز رنگ شماره 10 را مشاهده می کنید(در حال خروج از مبدا). ردیف شماره 3 مشخص می کند که بسته شما از مبدا خارج شده است. زمان هم در ستون آخر زیر مجموعه عنوان ساعت نوشته شده است.
4- اگر بسته شما وارد محدوده مقصد شود بلوک قرمز رنگ شماره 20 نمایش داده می شود(ورود به محدوده استانی مقصد). در این بلوک کل مراحل تا تحویل بسته به ترتیب انجام نمایش داده خواهند شد. نمایش اولین ردیف در این بلوک موقعیت و زمان ورود بسته در مقصد را نمایش می دهد.
5- شما باید صبر کنید تا بسته تحویل نامه رسان شود(ردیف شماره 6، مرسوله جهت توزیع تحویل نامه رسان شده است). البته شماره ردیف ممکن است در هر مرحله متفاوت با عکس باشد و موضوع مهمی نیست. مهم عناوین می باشد. زمانی که بسته تحویل نامه رسان شد، نامه رسان همان روز(معمولا اگر در ابتدای روز و قبل از حدود ساعت 12 تحویل گرفته باشد) و یا روز بعد(معمولا اگر بعد از ساعت 12 تحویل گرفته باشد) جهت تحویل بسته به آدرس مشخص شده مراجعه می کند.
6- چند نکته مهم در این مرحله وجود دارد:
اول، اجباری برای هماهنگی قبل از مراجعه وجود ندارد. حتی اگر روی بسته نوشته شده باشد قبل از مراجعه تماس بگیرید دلیلی بر اجبار نامه رسان برای هماهنگی تلفنی نمی باشد.
دوم، آدرس باید دقیق، مشخص و همراه با کد پستی صحیح باشد. در صورت کامل نبودن، دقیق نبودن یا عدم درج کد پستی(از کد پستی برای یافتن آدرس دقیق استفاده می شود) امکان دارد بسته توسط نامه رسان برگشت زده شود یا وارد باجه معطله شود
سوم، در صورتی که می خواهید بسته را شخصا تحویل بگیرید باید زمان ثبت سفارش در آدرس مقصد نام اداره پست مورد نظر جهت تحویل بسته را مشخص نمایید و در توضیحات آدرس عنوان "پست رستانت" را درج نمایید تا با شما برای دریافت بسته هماهنگی صورت گیرد
چهارم، در زمان مراجعه مامور پست باید در آدرس مشخص شده به عنوان مقصد طی ساعات اداری(عموما بین 8:30 صبح تا 15 عصر)حضور داشته باشید.
پنجم، در صورتی که نمی خواهید بسته به شخص دیگری غیر از خودتان تحویل شود با قبول مسئولیت احتمال برگشت خوردن بسته(به دلیل احتمال عدم حضور شما در آدرس مقصد در زمان مراجعه) این مورد را در توضیحات آدرس مقصد درج نمایید(لطفا بسته حتما به شخص گیرنده مشخص شده تحویل شود و به فرد غیر تحویل نشود).
ششم، در صورت عدم درج موارد فوق یا دقیق نبودن آدرس این احتمال وجود دارد بسته به افراد حاضر در آدرش مشخص شده(اعضای خانواده و گاهی حتی همسایه ها) تحویل شود.
7- در صورتی که به هر دلیلی در زمان مراجعه مامور پست امکان تحویل بسته وجود نداشته باشد، مامور پست یک یا دو نوبت دیگر ممکن است مراجعه نموده یا برای هماهنگی از طریق شماره تماس تلاش نماید. اما در صورتی که موفق به تحویل بسته نشود، بسته وارد باجه معطله می شود. معمولا حدود یک هفته در باجه معطله نگهداری شده و شما فرصت دارید با مراجعه حضوری بسته را تحویل بگیرید(با ارائه شناسه مرسوله 24 رقمی و کارت شناسایی معتبر). بعد از گذشت این مدت بسته به مبدا برگشت داده می شود.
8- اگر بسته شما از نوع پرداخت زمان تحویل می باشد زمان تحویل گرفتن بسته باید مبلغ سفارش پرداخت شود. پرداخت در شرایط بیماری کرونا عموما با کارت بانکی می باشد و ممکن است مطابق پروتکل های بهداشتی مامور پست از قبول پول نقد خودداری نماید. لذا همراه داشتن کارت بانکی لازم می باشد(بسته های پرداخت زمان تحویل خیلی سریعتر از دیگر بسته های پستی برگشت داده می شوند و حداکثر مهلت برای هماهنگی یا مراجعه جهت دریافت بسته دو تا سه روز می باشد)
9- بعد از تحویل شدن بسته، وضعیت آن در سامانه رهگیری معادل ردیف 7 (مرسوله تحویل گیرنده گردیده است) نمایش داده می شود.

* جهت پیگیری تلفنی می توانید شماره تماس اداره پست را از مرکز اطلاعات تماس 118 دریافت نمایید. نام اداره پستی که بسته در آن قرار دارد یا آخرین نوبت در آنجا بوده است در توضیحات ردیف رهگیری نوشته شده است. در زمان تماس حتما شناسه مرسوله را یادداشت شده در اختیار داشته باشید. همچنین در مواردی ممکن است پاسخگویی مناسبی در تماس تلفنی صورت نگیرد که مسئولیت آن به عهده اداره پست مربوطه است.
* در صورتی که به هر دلیلی در روال های فوق دچار مشکل شدید می توانید موضوع را از طریق پشتیبانی فروشگاه در واتساپ یا تلگرام با شماره 09120247747 پیگیری نمایید.